2013. október 31., csütörtök

Választott feladatunkról



Olyan önkéntes munkát kerestünk, melyben fontos célként fogalmazódik meg a társadalmi beilleszkedés, egyenlőség.
Úgy döntöttünk, hogy sérült gyerekekkel szeretnénk valamilyen programot/foglalkozást szervezni, és ezt lehetőleg valahol könnyen megközelíthetően tehessük, így feladatunk színhelyének a jászberényi Maci Alapítványi Óvoda, Fejlesztő Iskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálatot választottuk, mert itt sajátos nevelési igényű gyerekekkel is foglalkoznak, és itt megkapják a számukra szükséges ellátást, fejlesztést.


Sokan nem tudják kik azok a sajátos nevelési igényű (SNI-s) gyerekek, hiszen nem sokan érintettek közvetlenül ebben a témában. Ha az interneten rákeresünk, akkor sem tudunk meg sokkal többet erről, hiszen szinte mindenhol törvényeket, jogszabályokat és azok magyarázatait találjuk. Sajátos nevelési igényű gyerekeknek azokat a gyerekeket nevezzük, akik testi, értelmi, érzékszervi, beszédfogyatékosak, autisták, több fogyatékosság együttes előfordulása miatt halmozottan fogyatékosak, vagy pszichés fejlődés zavaraik miatt a nevelési, tanulási folyamatban tartósan és súlyosan akadályozottak. Felmerül a kérdés, hogy mi hogyan tudunk segíteni?

A Bagoly osztály tanulói mellett 4 pedagógus tevékenykedik minden nap. Az SNI-s gyerekek fejlesztő iskolai osztályában több különböző, más típusú ellátást igénylő gyerek van, fejlődésük érdekében az lenne a legjobb, ha mindegyikük mellett lenne egy külön segítő, aki az egyéni fejlődésüket támogatja. Ezért a fejlesztő iskolában szívesen veszik, ha a csoport foglalkozásaira az arra elhivatottságot érzők bekapcsolódnak és segítenek a gyerekeknek egyéni feladatuk elvégzésében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése