Gondolatok az első találkozásról
írta: Klári
Kedden, a
második óra után indultunk a suliból a Maci oviba. Az egész csoporton
feszültség lett úrrá, nem tudtuk mire számítsunk. Amikor megérkeztünk először az intézmény
igazgatójához, Dobó Katalinhoz mentünk, ő fogadott minket és mondta el, hogy
tényleg mi is vár ránk.
Az első megdöbbenés akkor ért bennünket, amikor
közölték velünk, hogy velünk egykorú gyerekekkel fogunk találkozni. A második
pedig akkor, mikor Kati néni azt mondta, nem vár tőlünk semmit, bármikor
kijöhetünk és nem szégyen sírni. Nem értettük mire gondol, úgy gondoltuk nem
lesz okunk arra, hogy sírjunk, erősek vagyunk. Akkor még nem is tudtuk, nem
sokszor fogunk az életben ennél nagyobbat tévedni.
Amikor először léptünk be sérült
társaink osztálytermébe, az érzelemnyilvánítás legkülönbözőbb formái fogadtak
minket. Volt aki sikoltozott, a kezét rázta, dobogott, nevetett. Akkor tudtuk
meg, hogy a többség nem is tud beszélni. Ez volt az úgynevezett „első sokk”.
Amíg bent voltunk a teremben egy
furcsa légkör vett minket körbe, valahogy ezt éreztük természetesnek, mintha
mindig közöttük lettünk volna. Csodálatos volt látni ahogy rövid időn belül
elfogadtak minket és bíztak bennünk és ami a legfontosabb őszinték voltak. Nem
volt semmi hamisság a gesztusaikban, szavaikban.
A „második sokk” akkor ért
bennünket, amikor elköszöntünk tőlük, kijöttünk az osztálytermükből és újra
egymás között voltunk. Hirtelen nem is tudtunk mit mondani. Akkor értettük meg,
mit magyarázott az irodalom tanárunk a katarzis élményről. Ez ennek akár az
iskola példája is lehetett volna. Amíg csak TV-ben láttuk, vagy olvastunk
ezekről a gyerekekről nem is tudtuk mi a valóság, amikor meg már tudtuk, nem
tudtuk mit kezdjünk vele.
Mikor visszaértünk az iskolába,
egyből a mentorunkhoz mentünk. Először alig tudott értelmes gondolatokat
kihúzni belőlünk és úgy döntött, elkér a következő óráról is minket. A büfébe
mentünk, ott körbe ültünk, ekkor már pedig szinte letámadtuk az érzéseink
elemzésével. Nem én voltam az egyetlen, akinél eltört a mécses. Talán a
sajnálat volt a legerőteljesebb érzés bennünk, pedig az összes felnőtt, aki
körülöttünk volt azt mondta, nem kell őket sajnálnunk nekik ez a természetes.
De ezt könnyű mondani, és ezt ők is tudták.
Mi is tudtuk, azokat, amiket ők is
elmondtak nekünk, hogy megnyugtassanak minket, de akkor tudtuk bennünk
(legalábbis bennem biztosan), akkor és ott amikor beléptünk az osztályterembe
megváltozott valami.
Már nem tudtuk komoly problémának venni azt, hogy kiknek
ki tetszik, kin milyen ruha van és az hogyan áll rajta, vagy, hogy hányast
kapunk a következő dolgozatra. Egyszerűen semminek tűnt ahhoz képest, hogy
valaki 14-15 évesen mennyire örül annak, hogy tudja: mennyi 6+4.
"Itt vagy te és én bennünk a világ
Az érzések olyan egyformák
És a szívünk legmélyén
Ugyanúgy élünk mindent át
Te és én."
Az érzések olyan egyformák
És a szívünk legmélyén
Ugyanúgy élünk mindent át
Te és én."
itt meg is hallgathatod:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése